Blogger Widgets

Saturday, April 25, 2009

~menyelami lautan manusia~

25 april 2009..
tept jam 12 tghari..aku n rakn2 smpi ke PWTC untk bersama-sama lmas dalm lautan mnusia yang pasti punye hasrt dan tujuan berbeza datg ke situ..dtg dgn berpakaian seragam bju batik IPPM yang gah bersinar tatkala hari khamis tiba di IPPM..kami dilihat sperti plajar skolh~ish2~ingin skali aku mnjerit untk mnyatakan bhawa kami aderlah plajar institut perguruan yg berumur rata2 20-an~hehe dan bukn lagik plajar skolah bahkan kami lah yg akan mendidik mereka kelak..i'A~mungkin wajah kami nmpk terlalu awet muda~hehe
trus melangkah ke dalam tanpa menghiraukan mata yg memandang..kami membawa haluan masing2~aku dan seorg rakanku bergegas mencari buku yang diingini~aku ingin sekali memiliki sebuah buku motivasi pengubat hati kala keresahan dan kealpaan~akhirnye berjumpalah sebuah buku La Tahzan~terpandang pada buku itu buat kali pertama seperti telah jatuh cinta pandang pertama~aku cuba mengalih perhatian sendiri kepada buku2 lain~tapi apakan daya~hati sudah terpaut dek karangn Dr. Aidh Abdullah Al-qarni itu~tanpa ragu2 lagik~aku menjadikannya milikku~

kemudian..aku trus berjalan menongkah arus yang terdiri daripada manusia2 yang bermacam ragam dan gaya~ada yg sekadar brjalan2 tanpa arah tujuan yg hanya menyesakkan lagi keadaann.ader yg sungguh tekun memilih buku2 yg diinginkn hingga tak sedar ader orang lain di sekitarnya~dia hanyut dalam dunianya~namun aku~msih mncari buku yg bakal mnjadi milikku seterusnya..ye~akhirnya hati jatuh lagi pada buku pedagogi maths karangn noraini idris~byk sungguh hati aku untk dijatuhkan hari ini~huhu..

jam hampir mnunjukkn pkul 1.00 pagi..mata aku kini terlalu berat lagi untk mnulis bait2 kata yg terkupul rapi dalam hati~tak mampu lagik~
bersambung esok~

episod 2:(^_^)

aku berjalan lagi meredah lautan manusia..mencari kelibat buku yang mampu menarik minatku~kesesakan kadangkala membuatkan aku rase bagai nak pitam~terlalu serabot keadaan itu~dengan alunan bunyi dr pentas utama yang terlalu kuat sehingga mengganggu konsentrasi pencinta-pencinta ilmu lain yang berpusu-pusu mencari apa yg diinginkn..

melihat gelagat manusia kadangkala membuat aku ketawa kecil..tapi itulah hakikat dunia ini~tiada yang sma kerana semua berbeza~kaki aku melangkah lagi..melangkah dengan sandal flat yang baru dibeli di dataran pahlwan hari tuh..hehe..membuatkan aku seperti berjalan di atas rumput lembut yang menyegarkan..hoho~high heel yg dibeli dulu kini sepi tanpa layanan tuannya yang kini lebih menyayangi tulang belakangnye..hehehe..maafkn daku kasut~

arakian, setelah penat berjalan..kami cuba mncari pintu keluar utama..tetapi kehilngn arah~haha..tersesat seketika~dan setelah hampir 20 minit..kami menemukan jalan itu setelah bertny kepada yang lebih arif mengenainya..hehe..
usai semuanya berkumpul semula..kami menaiki bus mktab semula untk pulang kembali ke tempat perjuangan kami..lebeyh krng jam 7 petng..kami smpi ke dstinasi..alhmdulillh~

No comments:

Post a Comment