Blogger Widgets

Friday, April 10, 2009

~cikgu~

tersentuh hati bile baca blog sorang kwan yg menyentuh tntg sikap guru yang berbekas di hatinya~melalui penglamn yg dilaluinya..aku amik beberapa pengajaran darpadanya..tapi yg jelas di sini..kata2 seorang guru itu selalunya diingati oleh pelajar..dan oleh itu...kata2 yang terluah dr bibir seorng guru haruslah penuh hikmah supaya dapat mndatngkn kebaikan kepada pelajarnya serta menjadi ingatan baik dalam dri mereka..aku juga pernh merasai bisa kata seorng guru yang hingga kini masih ku ingt bait2 ktanya yang bisa menyulam luka di hati..namun..aku cuba buang jauh2 dr sudut hati supaya hnya yang baik menyelubungi segenap hati..i'A~

hari nih aku mula membudayakan membaca..sebnrnye salah stu resolution 4 dis year adalah untk mmbca lebeyh byk buku..namun kekangn masa yang terlalu lantaran terlalu byk kerja yg harus diselesai terlebih dahulu mengatasi keinginan itu..aku terpakse melupkn sbntr buku2 yang sudah berhabuk-habuk skit di ats meja kecil di dlm bilik..hehe..so skung stlah ader beberapa asemen yang msih berbaki untk diselesaikan..aku cuba mncari ruang menelaah buku2 tersebut yang ada antaranya baru sje dipinjm di library tadi..semoga aku berjaya mnghbiskan semuanya sebelom namaku dicatat di dlm buku yang bertajuk "PULANG BUKU LEWAT"hehe..

skrg tgh baca buku chicken soup scrapbookers soul(tak brap best)n soal jawab wanita islam yang ditulis oleh shaikh attiyah saqr~yang byk merungkai persoaln2 serta kekeliruan yang acapkali timbul di minda wanita..i'A akn cuba dhabiskan weeknd ini..

esok plak nk g joging bersama ank2 usrah di bukit serindit..n beberapa org classmtes aku yang tidak pulang ke rumh weeknd nih..huhu~aku mnanti 1 mei untk pulang~(^_^)

**out**

2 comments:

  1. haha cha. asek balik je keje ko ek...gedik tol

    tq cha. btol2 ko sbg cikgu amik la pengajaran. aku ada byk lagi bc kat blog2 cmne dorang menyampah dgn cikgu dorang. so, ko ambil la pengajaran...ajar bia berhemat..

    tak gitu cik kiah?

    ReplyDelete
  2. haha~baeklah gman~
    lupakan yg dah berlalu ye~
    aku pon ader stu kish~huhu

    ReplyDelete