Blogger Widgets

Monday, March 23, 2009

~first day at skewl~

~science~year 2~


~budak nih comel~

~teknik lompatan baru~haha
































~6 arif ~






yeah~first day at skul~cikgu shahirah~

fuh~tak sangka mmg pent gile ri nih...
melangkah kaki ke sek keb kuala mai bharu tepat jam 7.15pg..
masuk2 je kitorg(ak bersma 2 lagik kwan aku..kak mai n syidah)disambut mesra oleh makcik guard yg jage kat pondok pngawal..seakan-akan dia sudah pon dberitahu akn kdatngn kami ke skolah itu..hehe
waw~rase cam satu skul tau kot..hehe..pemes2~
pastuh kami pon tros mnuju mengikut langkah mkcik tuh yg lagik laju dr kami dan sgt komited dengn tugasnya..pastuh sampai d pejbt kami pon berjump ngan GPK1..coz headmaster nyer tader..outstation kot..huhu..tak tau lah..tapi yg bestnye..sume cigu baek2 belaka..GPK1 tuh pon punyerlah baik tapi it's just our 1st impression..tak tau lah klu dia garang kan..hehe
then..pas dia tgok2 tugasan2 yg perlu kami buat..dia pon mengajak kami g assembly kat bwah..hoho~terserlah variasi warna baju murid2 kat situ..pink=ketua pelajar n pen.ketua pljr...pastuh biru=prefects(cam kat smsta..hoho),hijau lak ketua kelas n pen ketua klas..waw sume ader color..yg putih=murid biasa..pastuh kedengaran lagu negeri phg(yg dah lma tak didengari..coz lagu mlka je aku nyanyi ari2..huhu)

ader plak mjlis penyampain hdiah tym assembly hri 2..menurut cikgu 2..last week dorng ader wat drawing competition..ramai toll yg dapt hadiah..sume nyerr berlari lari pnoh smgt naik ke pntas..bgus2~
pastuh sedang kami khusyuk tangkp gmbr~tetibe tym GPK1 berucap..aduhai~dia telh memanggil kami ke depan..untk introduce dri~waaaaaaaaaaa~unexpected~ingtkn tak yah..haha
aku juz perkenlkn nm je..segan lak nk beria ria~hahaha*masa tuh dri terasa begitu pemes skali~hak8

rupe2nyer minggu nih aderlah minggu sukantara skul 2 n ahd nih aderlah sukn thunan mreka..ap lagik~hbis je assembly sume dikerah bergerak ke pdang~
aduhai~padangnye sungguh lecak coz hujn mlm tuh..pastuh tetibe..ader sorg cikgu laki menyuruh kami jadik refree untk lompat jauh~(acara yg pernah membuatkan aku trauma..haha)waaaaaaa~~ap lagik..dengn ayu n sopan santun ala2 wanita melayu terakhir...kami pon g lah meredah lecak d padang tuh untk pergi ke bhgn lompat jauh..haha..sian kak mai..hbis kasut baru dia yg bewarna coklat muda..haha..nsib bek aku pki kasut cam bughok gak laa..hehe


hari makin panas~perot pon dah mula menyanyikan lagu keroncong..hok2~dah lah kena ukur2 lak 2~aduhai~mcm2 gelagat aku tgok budk2 nih melompat..hahah..memg comey n klaka..pelbagai teknik lompatan baru dapat kami perhatikan..hak8..pecah prot aku gelak tym 2 tapi aku berusaha meng'cover'nyerr..haha.lebeyh kurang kol 11 barulah semua acara pada hari itu tamat n kami pon g lah mngisi prot di kantin..mkn bersama guru2 lain dalam kantin tuh~hoho~

pastuh kami msuk ke kelas yg tiada guru iaitu kelas 6 Arif(6A)..untk menjlankn bebrapa temubual bersama murid2..sepanjang perjalanan kami disapa murid2 skul tuh dgn ucapan "asmkum cikgu"**persaan terharu bercampur gembira menular d jiwa(hoho)

sampai di klas 6A,kami jlnkn bebrapa aktiviti untuk dorang~siap ader hadiah lagik sape yg btol...hoho~tapi yg pling membuatkan hati kecilku gembira ader lh apbila soklan "sape yg suka blaja matematik kat sni?" diajukan kpd mereka~wa~tak sngka..sume angkt tgn..bgus2~hehe
pastuh tetibe kami dpt arahn lak dari GPK1 sughoh masuk klas 2 Bestari(2B) untk subjek science..cigu dorang g kursus..
wah~memg pening skit melayan kerenh budak2 thun 2 nih..nakal2 belaka..ader juge yg hny membisu..sengeh2 je..haha..klaka toll...oleh kerana sudh lma aku meningglkn subjek sains a.k.a bio..ingatan terhadap subjek itu makin merosot~hehe..so aku aja BM..saje test~kitorang pon wat laa pertandingn mengeja..mmg kecoh..tapi setelah mengaplikasikan teknih mengawal klas yg dipelajari d mktab..kitorang berjaya mngawal klas itu~aku bertindak garang~har3~"sape yg bising,cikgu ltak dia kat luar"kata cikgu shahirah dengn garngnye..hoho~budk2 tuh terdiam..hehe..garang gak aku rupenye~hihi
yg sedeyhnye ader antara mereka yg msih tidak boleh mengeja apath lagik membaca..huhu..tapi dengn masa yg terhad ni...tak daptlah aku nak bntu mereka menguasai kemhiran membaca tapi i'A bila dah jadik cikgu sejati nti..aku akn berusaha sebaiknya membantu ank2 yg lmah sperti mereka....amin~
ketua klas 2B nih sgt lah comel orngnye..kalu dia berdiri nmpk mcm duduk..haha..punyerlah halus..tapi sorenyer menglhkan sore kami bertiga...haha
tepat jam 1.10..kami pon membenrkn mereka pulang ke rumah..tampak sedikit keceriaan d wajah anak2 ini...bgus laa klu camtuh...

fuh~esok menanti kami pastinya dengn seribu penglmn lagik~
-cikgu shahirah-

4 comments:

  1. Nice Stuff!

    Commendable Blog indeed!

    Dear Blogger, need your valuable feedback for:

    www.octandigital.com

    Regards,
    Mehta

    ReplyDelete
  2. cha...sangat precious pny pengalaman...
    dah kena panggil cikgu,
    mesti rasa cm kembang je kan!
    ahaha

    gut luck esok plak!
    n nt klw ko jd cikgu n nk pngl doctor bg ceramah,kol je aku...
    hoho
    insyaAllah~

    ReplyDelete
  3. yeah~precious gile~bole2~aku pgil dr gman bg cermh ye..free k!!hehe

    ReplyDelete